lördag 3 mars 2012

Det här med att sluta amma...

Jag försöker ju trappa ner på amningen nu och igår och idag har jag inte ammat nåt förrän närmare 18-tiden. Jag ammar precis innan Leon vaknar till på morgonen och när han väckt mig genom att slita av mig håret går vi upp och äter frukost. Sen ammar jag på nätterna för jag orkar inte gå upp och göra välling och amningen är ju ändå bra för honom. Jag har lite delade känslor kring det där att sluta amma. Å ena sidan vill jag för det innebär att Leon blir lika beroende av både Fred och mig men å andra sidan vill jag inte alls sluta... det är lite magiskt att ha den där närheten som bara jag kan ge Leon, lite seperationsångest lider jag allt av.

Till kvällsmat blev det gröt med blåbär, det blev extremt mycket kladd på både Leon och mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar