onsdag 18 april 2012

Sjukling i huset.

Idag är vår lilla prins sjuk. Det är första gången han är riktigt sjuk, för ett par månader sen var han lite förkyld och hostig men lika glad för det, men nu... nu är det en riktig liten sjukling vi har här. Gissa om det gör ont i mamma-hjärtat. Léon spydde inatt, han hade inte ens hunnit vakna innan han började spy och sen riktigt darrade hela han. Det var bara att byta sängkläder och pyjamas på lillkillen och mitt upp i allt fick lillprinsen diarré. Imorse var det en alldeles liten förkrossad kille som vaknade, varje gång han vaknade grät han och var otröstlig. Jag tog tempen på honom och den låg på 38,6. Vi har fått i honom lite vatten och just nu är jag väldigt glad att jag fortfarande ammar lite för bröstmjölken tar han iallafall. Nästan hela morgonen har vi bara suttit i soffan, Fred gick och la sig i sängen med Léon en stund men annars har Léon bara suttit i våra famnar och slumrat till om vartannat. Men nu sover lillprinsen ute i vagnen och har gjort så i närmare en timme, hoppas han kan sova bort febern. Det är så läskigt att se vår lille vilde bara sitta, normalt är det ju inte många sekunder han sitter still. Men jag är redo för att bara sitta med Léon i famnen idag om det är vad han vill.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar