lördag 17 december 2011

17/12/11

Men vart tog den här dagen vägen?! Trots att vi skyndade imorse känns det som dagen bara flugit förbi. Fast det är väl så nu när det blir mörkt så tidigt antar jag, dagarna blir ju så himla mycket kortare. När det var dags för Léons första nap promenerade jag med honom till mamma och Gert för mamma skulle passa honom medan Fred och jag åkte med Gert och köpte en julklapp till oss. När vi kom tillbaka låg Léon ute i vagnen och sov, mamma och Léon hade lekt och busat lite och när Léon blivit lite trött hade mamma lagt honom så han fick titta på fåglarna i träden. Där ute sov han i nästan fyra timmar och vaknade till slut med ett stort leende. Jag slog in lite julklappar åt mamma och sen tog jag en promenad hemåt. Léon har sovit sen dess, bara vaknat för att äta och ta på pyjamasen, och jag sitter framför Så mycket bättre med en kopp te.
Imorgon är det dags för det årliga julbaket med familjen Johansson. Då ska det bakas bröd, knäckebröd, tre sorters pepparkakor, lussekatter och lite annat gott. Jag har suttit och kollat upp massa recept på julgodis för det ska bakas senare i veckan också. Men nu ska jag krypa upp i soffan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar