tisdag 20 december 2011

20/12/11

Oj, bara fyra dagar kvar till julafton! Vi har haft ett par riktigt sköna dagar, i söndags blev det som sagt julbak och igår blev en slappardag hemma med riktigt mysigt besök av både Annika och Christine. Léon har vart lite förkyld och hostig så två nätter i rad satt jag och sov med honom på mig men inatt blev det en lite skönare natt då hostan iallafall gett med sig litegrann. Men tillbaka till julbaket, alltid lika kul och än en gång konstaterade vi att fikan mitt i baket med det nybakade brödet är det absolut bästa. Nu har vi gott bröd till frukost varje morgon här hemma. Tror det blev totalt tre olika bröd det här året, recept som kommer från min mammas mormor bland annat. Det tycker jag är rätt häftigt. Mamma och Maj-Lis skrattade åt hur de kommer stå där om ett par år och baka med alla barnbarn och det tycker ju jag absolut dom ska göra. Det här är en utav de bästa traditionerna vi har tycker jag.



Och såhär roade sig Léon när vi kavlade pepparkaksdeg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar