fredag 30 december 2011

Tuppen i hönshuset!

Idag kom Léon på det - det magiska med att ligga på mage! Mamma la honom på mage och bara sådär, utan minsta bekymmer, låg han och tittade och drog en leksak fram och tillbaka, fram och tillbaka. Jag blev alldeles chockad, det var inga protester från Léon alls. När mamma sen la över honom på rygg blev det däremot gnäll. Och nu har han legat på mage och lekt här hemma också. Han slänger sig efter leksaker nu, och allt annat... imorse var det väldigt nära att jag fick hela filtallriken över mig! Jag blir så stolt i hjärtat, så stolt att det värker. Jag är ju alltid superstolt över min lilla prins, tycker han är bäst vad det än gäller, precis som alla mammor tycker om sina små sötnosar, men idag, när Léon låg där på filten och tittade och lyssnade och lekte med leksaken då blev jag lite extra stolt. Eller... rätt så mycket extra stolt.


Léon spanar in favoritleksaken, den röd/gula Krabaten som han fick av Annika och Jörgen i doppresent.

Imorse promenerade jag iallafall till mamma och Gert för att göra macarons. Jag tycker bättre om deras ugn också passar ju de så gärna Léon medan jag bakar. Och jag passar på att vara med dom nu när dom är lediga. Mamma tog en långpromenad med Léon och jag gjorde citronmakroner med champagnemousse och vaniljmakroner med blåbärsfyllning. Mums! Champagnemoussen blev helt fantastisk!


Mamma klädde på Léon Andreas gamla byxor, retro-bebis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar