torsdag 29 december 2011

Champagne cheesecake med passionsfrukt

Min plan var ju att göra en Champagne Strawberry Cheesecake till nyår men det känns inte som man gör kakan rätt om man använder frysta jordgubbar och färska är ju lite svårt att få tag på såhär års, iallafall om de ska ha en såndär söt god smak. Så nu har jag tänkt om. Jag vill göra en Champagne Cheesecake för det känns lite sådär lyxigt nu till nyår men jag vill ändå ha in någon fräsch fruktsmak så då tänkte jag på passionsfrukt för det är ju ändå säsong för det nu. Kan det vara nåt tro? I sommar när vi plockat våra egna jordgubbar kan jag göra Champagne Strawberry Cheesecake istället, det känns lite vettigare. Men minimacarons med champagnemousse står jag fast vid iallafall. Sen återstår det att se ifall jag väljer att ha makronerna neutrala eller smaksätta dom med ev. passionsfrukt eller citron kanske... Som sagt, vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar