torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan!

Två dagar kvar till julafton. Jag känner mig som ett litet barn som räknar ner. Ett tag var jag inget vidare förtjust i julen men nu tycker jag det är superskoj igen, så himla mysigt ju, och jag håller på traditionerna allt mer. Jag köpte till och med en chokladkalender till Fred, berättade att jag alltid hade en sån när jag var liten, Léon kommer få det när han är lite större så Fred måste ju också ha haft en en gång iallafall. Tänk vilken tur Léon har som får växa upp med både franska och svenska traditioner, dubbel glädje ungefär! Dock måste jag erkänna att Fred är mer noggrann med de svenska traditionerna än de franska... Det blev rabalder när Fred kom hem från jobbet och såg att jag inte hade tänt det tredje ljuset på tredje advent, haha!

Och Léons första jul. Det känns lite magiskt. Inte för att han är gammal nog att förstå men det känns ändå lite speciellt. Sen ska det bli väldigt kul att se Eira, hur hon reagerar på allt för nu har hon ju hunnit bli nästan 3½ år. Léon kommer bli så bortskämd, det gör lite ont i magen när jag tänker på det. Han förstår ju ändå inte vad det är han får nu. Samtidigt har vi bara köpt sånt han behöver, sånt vi hade behövt köpa ändå men nu har vi slagit in det i julklappspapper. Det gör ju att det känns lite bättre i magen iallafall.

Många av de julklappar jag köpt har jag faktiskt beställt över nätet och det har vart så himla smidigt. Jag har inte riktigt känt mig manad att springa runt och trängas bland alla julklappsshoppare på stan med vagn, bebis och mig själv. Och dessutom har det ju varit extra spännande varje dag när brevbäraren kommit! Så det kan jag starkt rekommendera, slipper man hysterin och kan sitta i lugn och ro och handla det man vill ha utan att få en vass armbåde i revbenen. Passar mig utmärkt iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar