torsdag 22 december 2011

22/12/11

God morgon! Imorse vaknade våran lille tokstolle kl 06, lika go och glad som alltid, skrek ut sin lycka och väckte även Fred. Tur var att Fred ändå skulle upp 20 minuter senare så då fick han ta med sig Léon och jag låg kvar i sängen. Fast sen fick jag gå upp, Léon och jag tittade på julkalendern och nu ligger Léon ute i vagnen och sover, jag har fått i mig frukost och kaffekoppen står här bredvid mig. Den förbaskade mjölkstockningen har inte gett med sig, jag har försökt pumpa men det funkar inte alls, har fetvadd och tjocktröja och just nu till och med en filt på mig, och brasan är tänd. Bara en varm dusch som saknas också får jag hoppas det blir lite bättre snart.

Hörde precis på Nyhetsmorgon att vintersolståndet var imorse kl. 06:30. Äntligen går vi mot ljusare tider! Nu är den mörkaste perioden förbi, det känns sjukt bra. Nu när det knappt vart någon snö har det verkligen vart mörkt större delen av dagen. Fast här ligger det ju faktiskt lite snö på marken nu, så mysigt!


Bild tagen av Fred tidigare i höst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar