onsdag 21 december 2011

21/12/11

Nu har vi kommit upp, jag har satt på kaffe och kokar lite risgrynsgröt och Léon ligger i babygymmet. Léon har verkligen hittat kapaciteten i sin röst nu. 05:20 vaknade han imorse och visade oss vad han kan, man kan ju dock inte annat än att le ett stort leende tillbaka till honom när han tittar nöjt på oss och firar av ännu en gäll ton. Jag lyckades till slut få Léon att somna om men Fred var nog rätt trött när hans alarm ringde... Léon ligger som sagt i babygymmet, naken eftersom det är det bästa som finns och tuggar på alla leksaker han kommer åt. Tonerna är extremt höga och han pratar konstant. Han tystnade i en sekund, då vände jag mig om och ser att han ligger och kissar en stor fin stråle. Inte landar den på den plastade frottén jag lagt under Léon utan istället mitt på babygymmet. Jag tittar på Léon och frågar vad han gör och han ligger där förnöjt med världens leende på läpparna. Jag menar, man kan ju inte annat än att skratta då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar