onsdag 28 december 2011

Nu här i mellandagarna är mamma ledig och det tycker jag är himla bra, då har jag någon att promenera med och dra ut på äventyr med, passar mig alldeles utmärkt! Och mamma tycker nog det är väldigt mysigt att bara få vara med Léon, mig struntar hon i men det är helt ok. Hur som, igår morse tog vi en promenad och sen gick vi hem till mamma och Gert. Eftersom jag fått en underbar receptbok av min fina syster blev det igår dags att göra ett seriöst försök att lyckas med macarons. Och gissa vad, I did it! The smell of success, haha, jag lyckades. De blev så när som perfekta!

Makroner : läckra, lyxiga och oemotståndliga
Här är boken!



Mamma och Maddis tog hand om Léon och jag läste noggrant hur gå tillväga för att lyckas. Dom blev sådär spröda på utsidan och sega inuti. Smaken blev pepparmint med mörk chokladfyllning. Idag hade jag tänkt göra vaniljmacarons med blåbärsfyllning men det får skjutas upp till imorgon för idag ska mamma och jag åka och pimpa Andreas nya lägenhet. Skoj!



Det fina trevåningsfatet fick jag av Fred i julklapp.


Tänk vad lycklig man kan bli av att lyckas med att göra macarons, löjligt ju. Men eftersom jag lyckades med dessa bestämde jag mig igår vad det blir för dessert till nyår. Vi ska på middag hos Christine och det är Fred och jag som är dessertansvariga. Då blir det iallafall Champagne Strawberry Cheesecake och vid sidan av minimacarons fyllda med champagnemousse. Hur gott låter inte det då?!
Nej, dags för mig att hoppa in i duschen, Léon ligger och sover i vagnen, så mamma och jag kan åka och göra Andreas lägenhet fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar