fredag 13 januari 2012

Busfrö!

Vilket underbart väder det vart idag! Jag tog en promenad med Léon när det var dags för hans andra vila idag. Jag njöt av varenda sekund i solskenet, stannade upp ett tag, blundade och tog några djupa andetag. Helt plötsligt hörde jag nåt på väg mot mig, jag öppnade ögonen och en man på rullskidor svischade förbi mig med ett gott leende. Och där stod jag och dagdrömde, hehe. Det riktigt spratt i kroppen på mig när jag gick hemåt igen, tänk vad lite solsken kan göra. Det ska ju bli fint väder imån med, då tar jag med mig en termos med kaffe och nåt att sitta på.
Léon har tagit tre naps idag men alla väldigt korta, trots detta har han vart på strålande humör. Vi har bara lekt och skrattat hela dagen, jag har inte ens hunnit duscha för vi bara fokuserat på lek idag. Mitt lilla busfrö har vart sjövild och han var riktigt hungrig innan han somnade för natten. Léon fick morots- och potatispuré idag också, jag gjorde även palsternacks- och potatispuré och frös in.
Åh, mitt lilla busfrö vänder sig från rygg till mage nu, igår rullade han runt här för fullt och nu sitter det. Han stannar bara på rygg om man är där och busar med honom, annars rullar han över på magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar