onsdag 18 januari 2012

Min stora prins!

Sådär ja. Då är vi tillbaka hemma. Léon ligger och sover i vagnen, helt slut efter dagen, och jag sitter och pustar ut med en latte. Att vaccineras var inget kul, ett stick i vardera lår och lillprinsen grät som besatt. Så nu sitter det två plåster på dom där små tjocka låren som man knappt kan låta bli att äta upp. Fast trots allt gick det bra. Vi stannade kvar i Gråbo eftersom vi skulle på en så kallad matkurs med föräldragruppen bara ett par timmar senare. Jag oroade mig för feber eftersom Léon fick det efter 3-månaders vaccinationen, visst var han lite tagen ett tag men efter lite mat kom vilda bebin fram på matkursen. Léon skulle käka upp mig, pratade och skrattade för fullt. Fast i bilen på väg hem hann jag knappt köra ut från parkeringen innan Léon sov, och nu sover han som sagt i vagnen.

Léon väger nu 7700 g och är 65,5 cm lång. Herregud, kan man få trycka på pausknappen?! Vi pratade även lite mer om mat med vår BVC-sköterska och jag berättade om frukost-fighterna vi har så vi kom fram till att Léon ska få smaka på gröt när vi äter frukost. Också kan vi öka på smakportionerna lite ifall Léon visar att han vill ha mer. Om en månad ska vi minska ner på amningen för att öka på med annan mat, det ger mig lite separationsångest. Pausknappen var det ja... vart finns den?

Gröt att äta på morgonen.

Léon igår när han åt potatis- och morotspuré.

1 kommentar:

  1. å stackars, jag minns de vaccinationer jag var med på, de blir ju så hjärtskärande ledsna.. För det mesta gick det över ganska så snabbt om de bara fick kramas av mamma eller pappa ett tag..

    SvaraRadera