söndag 8 januari 2012

Leila bakar

Jag älskar att baka, fullkomligt älskar det. Jag skulle kunna baka dygnet runt. Men jag har ett problem... jag älskar inte lika mycket att äta. Detta resulterar i en full frys. Det hjälper ju inte direkt att alla människor jämt ska gå på dieter, inte äta socker och allt sånt annat krafs. Trots att jag hade bakförbud efter Léons dop, då vi hade så himla mycket kakor, bullar och tårtor över, har jag bakat och bakat och bakat lite till. Jag drömmer om en Kitchen Aid, en blå, vit eller rosa helst, kan köpa köksredskap i en oändlighet, för att inte tala om receptböcker. Men jag måste sätta banner på mig själv!

Tur som jag har har jag en fantastisk lillasyster och karl. I julklapp hade de båda två listat ut vad jag var i behov av, eller snarare vad jag så väldigt mycket ville ha kanske.

Av Fred fick jag A piece of cake och av Maddis fick jag One more slice.

Leila Lindholm är ju bara så söt, lika söta är alla hennes bakverk! Och nu ikväll hittade jag dessutom hennes hemsida, leila.se, lika söt den med!
Hennes böcker är så fina, jag önskar hon hade en bok med alla recept från Leila bakar i Frankrike. Det blir ju inte riktigt detsamma att kolla recept online som att faktiskt ha dessa fina böcker.

Nu blev jag baksugen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar