torsdag 12 januari 2012

Vilda bebin snor min mat!

Vilket ruskväder vi vaknade till idag! Vart tog det fina vädret från igår vägen? Léon och jag stannade kvar i sängen en stund extra, låg där och pratade, tittade på nattlampan där Barbapapa och hans familj dansar, vilda bebin attackerade mitt ansikte men efter ett tag blev det dags för frukost. Jag fick inte ha min frukost ifred direkt! Léon vart skitförbannad på mig för att han inte fick något att äta trots att han putade med läpparna, räckte ut tungan och kastade sig framåt mot min filtallrik och smörgås. Han skulle bara ha min frukost, det vart lite av en fight vid frukost bordet. "Nej Léon, det är mammas mat, du får äta sån mat när du blivit lite större." Jag försökte till och med muta med leksak men då blev min vilda bebis bara ännu vildare och kastade sig ännu häftigare mot min tallrik. Rätt kul ändå, hehe.

Nu ligger Léon och sussar i sin vagn, jag har duschat och tagit hand om lite tvätt, dags att vika lite tvätt också. The neverending story. Sen ska vi åka hem till Frida så Léon och Elias kan få leka lite, eller sova. De har sovit nästan varje gång vi träffats, de kanske kommer träffas nångång när de börjar skolan om vi har tur. "Jaha, är det dig jag träffat så mycket när jag var liten!" Ungefär. Jag är lite sugen på att åka bort till en annan öppen förskolan än den vi var på i tisdags, men det beror på hur trött Léon är i eftermiddag.


Léon i sin fina skogshuggarmössa som han fick av sin fina moster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar