onsdag 8 februari 2012

8 februari 2012



Léons frenetiska pruttande har övergått i konstant prat. På morgonen när han vaknar vänder han sig mot mig, pillar mig i ansiktet, drar mig i håret och sen börjar pratandet. Han pratar och pratar, slår mig i ansiktet och om han hör Fred slänger sig Léon mot honom. Han smakar också gärna på våra näsor, det går liksom att suga sig fast i dom, våran lille blodigel.
Vi leker "tittut" allt oftare här hemma och Léon älskar det. Han lägger själv saker över ansiktet och vill att vi ska dra bort dom och säga "tittut!" Eller jag säger ju tittut men Fred säger det på franska. Stackars Léon när vi båda står över honom och Fred säger det på franska och samtidigt säger jag detsamma på svenska. Men Léon skrattar och sprattlar som en liten tok.

Idag har vi vart och fikat med Anna och Sophie på Be my cupcake. Det blev Polly-cupcake för min del, för Léons del blev det lek och det fanns massa intressant att titta på inne på caféet. För ett par dagar sen satte jag en surdeg gjord på rågmjöl, och den har stått och surat till sig så nu har jag två limpor bröd i ugnen. Gjorde ett av Leilas recept, rågsur med valnötter och äpple, fast vi hade inga äpplen så jag använde mig av torkade aprikoser istället. Får hoppas det blir gott det med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar