tisdag 14 februari 2012

Två små tänder!

Imorse när Léon låg på skötbordet stoppade han mitt finger i sin mun, detta är inget ovanligt utan något han är förbannat snabb med att göra och har gjort under några månader. Vi har rätt länge trott att tänder är på väg men icke. Han har tuggat och tuggat ändå. Men idag var det nåt där, nåt lite vassare, så jag tittade och två små tänder lyser igenom tandköttet nere i munnen. Jag hoppade och sjung och Léon skrattade. När lyckan och stoltheten lagt sig kom tanken "min lilla prins är så stor" buhuu och sedan "aj!" Varför kan man inte bara få trycka på pausknappen ibland..? Ja, nu får vi nog köra på ordentligt med maten för att amma med tänder kan nog göra rätt ont. Och på tal om amning, inatt ammade Léon lika ofta som vanligt trots att han åt rätt mycket igår. Han somnade strax efter 19 igår, ammade 20, 00, 02, 04, 06 och 08 och sen vaknade han. Vanligtvis brukar han ju äta runt 22 också med igår låg han och vände och vred på sig vid den tiden men vaknade faktiskt aldrig.

Nu sover prinsen ute i det fina vintervädret. Jag ska städa undan lite här. Vi skulle gått bort på öppna förskolan men vi tog en väldigt lång frukost och sen vart Léon trött så det kändes inte värt det, vi ska ju ändå dit på fredag på ICDP-utbildning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar