söndag 26 februari 2012

Världens godaste bullar!

I veckan bakade ju jag bullar och de blev, utan tvekan, de godaste bullar jag någonsin ätit (och bakat). Så goda att jag tryckte i mig 3 st nybakade och ytterligare 2 st senare på kvällen. 5 st på en dag, då förstår ni nog hur goda dom var, eller?! Tur jag var ute och promenerade så mycket den dagen, och alla andra dar den här veckan, annars vore det illa!

Hur som, jag är ju lite av en receptdyslektiker, jag måste bara ändra recept, göra de lite mer personliga, hitta en egen magisk ingrediens eller kanske mer eller mindre av nåt, eller byta ut nåt. Ja, ni förstår, jag kan helt enkelt inte följa ett recept till punkt och pricka. Och såhär var det även när jag gjorde veckans bullar. Jag bytte ut en ingrediens, tog lite mer av en annan och provade en fyllning som jag trodde kanske kunde funka. Och tänk så bra det blev, näst intill perfektion, en sak skall ändras till nästa gång tror jag. Fyllningen var iallafall kokos, citron och vaniljkräm. Fluffigare bullar har jag aldrig smakat!

Fred tänkte nog bara "jaja.." när jag berättade om mina goda bullar men när han väl smakade sa han bara "wow!" Och han är en sann kritiker, säger precis vad han tycker. Så nu ska jag bara få mamma att smaka, får jag tummen upp av henne så ÄR bullarna goda. Så det så.

1 kommentar:

  1. Hallå ja!
    Fanns det inte ett recept på dessa förr??

    SvaraRadera