lördag 18 februari 2012

Jag har nu bänkat mig i soffan. Öppnade téet Hanna skickade till mig så det sitter jag och sipprar på nu. Melodifestivalen står på men jag tänkte sätta mig och bläddra i tidningarna, som Hanna också skickade! Lite kvalitetstid med mig själv. Fred jobbar och Léon ligger och sover, mamma ville bjuda på middag med prinsen behövde ett bad så det fick prioriteras.

Idag hämtade mamma upp Léon och mig också åkte vi till morfar. Mamma och morfar fick busa med den lille tokstollen, och jag fick äta mammas extra fiberberikade semlor med extra lite socker. Det är nog bara mamma som kan lyckas göra bakverk "nyttiga" och ändå så goda! Ja, gott var det iallafall. Vi konstaterade också att Léon rör sig konstant, fullt ös, inte en stilla minut. Nu har han börjat nicka, alltså som att han nickar en fotboll. Bådar i och för sig gott inför framtida fotbollskarriären,om han nu vill spela fotboll.

Jag berättade idag för mamma att Léon inte verkar gilla Sempers havregröt men gjorde ändå en stor portion till kvällsmat och han slukade den, tillsammans med lite katrinplommon. De där katrinplommonen har förresten gjort underverk. Kanske lite för mycket underverk... Idag när vi åt lunch satt Léon i mitt knä precis då han kände att det var dags att trycka på. Om jag säger såhär, mina nytvättade jeans fick slängas i tvätten, stolsdynan likaså.

Nog om det. En fin liten bild på tre galet fina människor:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar