onsdag 1 februari 2012

Min lille tokpojke

Léon är så rolig nu om dagarna, jag kan ju inte annat än skratta. Vart får han allt ifrån?! Han fortsätter prutta med munnen, när han äter, när han badar, när han ligger på sin lekmatta och leker med sina leksaker. Ut med tungan och prrrrr! Potatis- och morotspuréen for långt idag när han pruttade ut den. Han blir så stolt varje gång han lyckas få fram det där härliga ljudet.

Igår var vi ju på öppna förskolan, Marie och jag promenerade dit i den bitande vinterkylan och våra små killar låg så gott inpackade i sina vagnar. Kan ingen köra mig i en vagn..? Léon var i toppform på ÖF, pillade på flera barn, lekte och fick även smaka på smörgåsrån. Det var intressant tills han blev arg och ville ha riktig mat - bröstmjölk. Senare på dagen kom först Maddis och sen även mamma, de passade Léon medan jag pillade med cake popsen till Maddis fest på lördag. Igår tillverkades vanilj- och Ahlgrens bilar cake pops.

Idag har Anna vart och hälsat på oss. Vi fikade på semla och sen gick vi ut på en promenad i det härliga solskenet. Fred jobbar kvällen så nu ska jag krypa ner bredvid min lille prins och ligga och eskimåpussa honom. Det är vad jag kallar kvalitetstid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar