torsdag 2 februari 2012

Ännu en bakdag.

Imorse när vi gick upp snöade det lite men det byttes snart ut mot strålande sol, som faktiskt skiner ännu. Jag var nyss ute och somnade Léon i vagnen, stackarn var så himla trött. Fred och jag har hållt igång honom här. Till lunch serverades det potatis- och palsternackspuré och efter fick prinsen smaka på lite lite hallon, fast det var inte alls populärt. Det blev massa miner! Fast det förstår jag, jag smakade också och hallonen var inte direkt söta... Till Fred och mig serverades det pumpasoppa och en sallad gjord på endiver, mums!

Jag har bakat, gjort färdigt de sista cake popsen och cheesecaken. Fred har åkt till jobbet så Maddis är på väg hit så ska jag baka kladdkakemuffins. Sen är allt färdigt, äntligen! Nästa vecka ska jag inte baka, möjligtvis ett bröd för Fred och jag ska sätta en surdeg men inget annat! Då ska jag bara leka med min lille prins dagarna igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar