tisdag 7 februari 2012

Tisdag

Så imorse var det dags för öppna förskolan igen. Léon och jag tog en rask promenad dit i det härliga vädret, strålande sol och snö som knastrar under skorna. Väl där blev det fart på lillen. Léon fick syn på en liten flicka som kunde gå och blev alldeles till sig. Jag fick hålla honom så han kunde stå, han stampade med fötterna och flaxade med armarna och försökte springa efter den lilla flickan. Dessvärre höll ju jag tyvärr fast honom. Jag försökte sätta och lägga Léon bredvid två pojkar i samma ålder som honom men det vart inte alls populärt. Då blev det protester, han ville efter flickan som kunde gå. På vägen hem promenerade vi med Sanja och Enya och väl hemma vart vi utelåsta... Minnet är ju inte vad det en gång var, det är ett som är säkert. Sån tur var kom Fred rätt snart och låste upp för oss.

Fred och Léon har dansat idag, irish dancing, i hoppgungan. Och till lunch serverades det majs för första gången, men det var nog inte fy skam för en hel del gick ner. Nu hör jag en liten kille som börjar vakna till och vill ha mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar