torsdag 9 februari 2012

Dagens äventyr

Ja, dagens äventyr var (trumvirvel) att åka spårvagn och buss! Spännande! Vilka äventyr va? Bekväm av mig som jag är tar jag alltid bilen om jag ska nånstans men idag var det dags för att prova åka lite andra färdmedel. Léon och jag åkte in till stan tillsammans med Fred, Léon sov hela spårvagnsresan. Sen gick vi på konditori, Léon charmade alla små tanter och log stort så fort någon kom genom dörren. Till slut kom hans favorit - moster Maddis. Sen tog vi bussen hem tillsammans med mamma och Maddis. Och gissa om det var spännande! Léon satt i sin mormors famn med ögon stora som tefat och tittade på allt spännande utanför.

Mamma följde med oss hem så vi kunde äta lite kvällsmat ihop och hon kunde få leka med Léon. Och han äta lite på henne. Utöver mormor åt Léon en hel portion gröt och sen lite banan. Mums filibabba! Matintresset är, utan tvekan, stort. Gert kom även och gjorde oss sällskap. Först vart Léon lite rädd när han hörde sin morfars mörka röst men det släppte snabbt och senare kiknade han av skratt när morfar kittlade honom. Och ville bara bli kittlad igen och igen och igen...



Léon med sin mormor på bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar