måndag 13 februari 2012

Här har det vart fullt upp i helgen. I lördags kväll var Mia, Sandra och Malin här. De lekte med Léon, vi åt gott och tittade på Melodifestivalen. Léon stormtrivdes när han fick all uppmärksamhet och var på bästa humör till det var dags för sängen. Han hade nog gärna stannat uppe och lekt men trots skratt och bus såg jag allt ett par trötta ögon emellanåt.

Igår åkte vi hem till mamma för att fira min födelsedag. Christine kom och lekte med oss på dagen och framåt kvällen blev det middag. Léon var på lika gott humör då. Kvällen blev sen för honom men han skrattade och åkte runt i allas famnar ändå. Världens snällaste lille prins!

Jag tror inte Léon åt riktigt lika många gånger inatt som han brukar göra. Han fick ju gröt till frukost och kvällsmat och potatis- och morotspuré, banan och smörgåsrån till lunch, också mjölk när han ville då förstås. Kanske hade det inverkan? Idag har han ätit ännu mer mat, fick ris och morot till lunch, så vi får se hur han sover inatt. Jag ska försöka komma ihåg hur många gånger jag matar honom men numer sker allt på rutin halvt vaken bara.

Maddis, Léon och jag åkte till morfar idag och han blev så glad när vi kom. "Det här är meningen med livet", sa han och kramade Maddis. Och han tycker det är så mysigt att få kramas med Léon, också skojar han massa med Léon så Léon skrattar högt. Så härligt att se dom!
När vi var hos morfar ratade Léon bröstet men åt glatt både banan och smörgåsrån och drack vatten. Väl hemma, efter en bilfärd med skrik då det var en liten kille som inte alls ville sitta fastspänd, serverades en stor portion gröt och ett bad. Léon vart sjövild här ikväll, man skulle haft hans energi! Men nu ligger han och sover i sin säng och det är dags att göra honom sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar